Get Adobe Flash player
Forró drót: 06/20-327-8164
(katt. a Kosár feliratra a részletekért)

  Kosár

A kosár üres.

Bejelentkezés

Szűrők

Webáruházunkban kapható minden típushoz olaj,levegő, pollen és üzemanyagszűrő is.


Kedvezményes árainkról itt érdeklődhet.
 

Kedvezmények

Partnereink

                                                        

2011-ben hatályba lépett Európai Uniós Törvény értelmében minden új autón (3,5 tonna össztömeg alatti gépjárművekre vonatkoztatva) kötelező tartozék a nappali menetfény, mely törvény engedélyezi a már használatban lévő járművek utólagos nappali menetfénnyel történő felszerelését is. Sokan élnek is e lehetőséggel, de legtöbben a DRL (Daytime Running Lights) megvásárlását, autójuknak jobb megjelenésének érdekében választják, pedig egyéb előnyei is vannak:

  • Biztonságosabb közlekedés: Mint tudjuk a tompított fényszóró éjszakai közlekedésre lett kitalálva, de nappal is előfordulhatnak olyan körülmények, amikor például egy szembe jövő autót nem megfelelően látunk, erre találták ki azt, hogy nappal lakott területen kívül is kötelezően felkapcsolva kell tartani a tompított fényszórót. Igen, ám de ez nem a legjobb megoldás, mert nappal autónk kivilágítására a tompított fényszóróból távozó, „káros”, megtört fénysugarakat használjuk csak fel, vagyis a fényszóró által kibocsátott fénynekcsupán 1-2 százalékát. (Hiszen az éjszakai útburkolatot megvilágító fénykéve világosban teljesen láthatatlan.)
    A DRL erre nyújt megoldást megfelelő erősségű szórt fényével, (de mégsem vakító, mint például a távolsági fényszóró) így a napsugarak tükröződése mellett is jobban észrevehetőek az ilyen lámpával felszerelt járművek. Ezáltal a közlekedés biztonságát növeli, csökkentve a balesetveszélyes forgalmi helyzetek lehetőségét.
  • Kisebb mértékű környezet terhelés: A LED technikának köszönhetően jóval kisebb energiát használunk fel DRL-el felszerelt autók esetében a nappali közlekedés során. Az 5W-os nappali menetfények használatával 30-60 wattnyi (ez függ a meglévő távolsági fényszóró teljesítményétől) energiát spórolunk fényszórónként (autónként 60-120W és a további helyzetjelzőket, rendszám és műszerfal világítást nem is számoltam), ami a 30-40 százalékos hatásfokú belsőégésű motor által hajtott, kb. 85%-os hatásfokú generátorral a legjobb esetben is körülbelül 350 Wattnyi megtermelt energiát kell fedeznünk benzin vagy gázolaj elégetésével. Ez 0,5-1LE felesleges teljesítmény felhasználást jelent. Természetesen senki nem azért vásárolja meg ezen kiegészítő fényszórókat, hogy spóroljon az üzemanyaggal, de hosszútávon minimális üzemanyag fogyasztással lehet számolni, ami a sokmillió autó esetében jelentős mértékű környezet terheléscsökkentést jelent.

 

A nappali menetfények felszerelése autónkra nem bonyolult feladat, de mindenképpen rendelkezni kell alap villamossági ismeretekkel és egy kis műszaki érzékkel. A felszereléskor vannak, betartandó szabályok melyekre mindenképpen oda kell figyelni, ha el szeretnénk kerülni a Hatóságok ellenőrzése és vizsgáztatása során fellelt hibák be nem tartásából adódó konfliktusokat!

 

Betartandó szabályok a DRL használatával és felszerelésével kapcsolatban

 

A fényszórót és elhelyezését illetően:

  • A lámpa által kibocsátott fény csakis színtelen fehér lehet
  • A lámpának jóváhagyási jellel ellátottnak kell lennie (E és RL jelzések megléte)
  • A fényszórót minimum 25, maximum 150 cm magasan lehet elhelyezni, és a két lámpa között legalább 60 centiméteres távolságot kell hagyni horizontális irányban

A lámpa villamos kapcsolását illetően:

  • Gyújtás ráadását követően aktiválódjon
  • A fényszórók bekapcsolásakor a nappali menetfénynek ki kell kapcsolnia, kivétel ez alól a fénykürt használata, tehát ebben az esetben együtt világíthat a nappali menetfény a fénykürttel. (a jogszabály egyértelműen kikapcsolást említ, tehát az elhalványított változatba esetlegesen beleköthetnek a hatóság emberei).

 

Ezen szabályok betartásával bárki szerelhet a gépkocsijára nappali menetfényt. 

 

Fényszóró elhelyezése és iránya:

A fényszóró esztétikus elhelyezése sokszor nehézséget okoz a formatervezett karosszérián, ezért szerelésnél bevett gyakorlat a ködlámpa körüli rész, vagy a hűtőrács aljára történő felszerelés.
A fényszóró elhelyezésénél arra is érdemes figyelni, hogy a lámpatest vízszintesen legyen elhelyezve úgy, hogy a kibocsátott fény párhuzamosan világítson az úttesttel. (Tehát ne lefele az útra és ne is az égbe világítson fölfelé).

A fényszóró villamos hálózatba történő beszerelése:

A villamos kapcsolásokat illetően kéttípusú DRL lámpa szettet különböztethetünk meg.Automata lámpavezérlővel ellátott fényszóró szettet vagy e nélküli készletet.

A működésük és bekötésük eltérhetnek egymástól és lehet eltérés a bekapcsolásukat illetően (gyújtásra kapcsol be vagy motor indítását követően) de  a helyzetjelző felkapcsolásával (általában innen veszik a jelet) egyidejűleg ki kell kapcsolnia. Az elektronikával ellátott szettnél könnyű a beszerelés, de az egyszerűbb, elektronika nélküli szettet is könnyen beköthetjük a szabályoknak megfelelően külön lámpavezérlő elektronika megvásárlása nélkül.

 

Nappali menetfények

Szolgáltatások

Személyes átvétel esetén, ingyenesen elvégezzük gépjárműve fékolaj vizsgálatát!

Kövess minket Facebookon